DINÀMIQUES DE COMUNICACCIÓ

En aquest apartat podeu trobar les dinàmiques de comunicacció:
1.JOC DE MANS       
2.PIO PIO      
3.CENTPEUS
4.QUÍ ÉS QUÍ?
5.DISTORSIONADORS
6.LA CONVERSA
7.XERRADA DE COMUNICACIONS  
8.TELÈFON    
9.IMPROVITZAR
10.EMBARBUSAMENTS
11.HISTÒRIES
12.VOCALITZAR
13.PASSADÍS.

1.JOC DE MANS         

EDAT: +9
MATERIAL: No cal
ESPAI: Obert o tancat
TEMPS: 10’ aproximàdament

DESCRIPCIÓ:

Es divideix el grup en dos i cada subgrup farà una rotllana. Els integrants s’hauràn de possar de genolls i amb cada braç creuat amb el que tenen al costat possar la mà a terra.
L’exercici consisteix en fer com una “cadena” passant el corrent, és a dir, un començarà picant amb la mà a terra i el de la seva dreta o esquerra (depèn el costat que es decideixi) haurà de picar, si volem canviar de sentit s’haurà de picar dos cops a terra.

OBJECTIUS:
-Practicar l’atenció i concentració.

VARIANTS:

No hi ha.

VALORACIÓ:

Va ser molt entretingut i ens va servir per per obrir-nos una mica més amb el grup.Va funcionar molt bé.



2.PIO PIO        

EDAT: +8
MATERIAL: Mocador o ulleres per tapar els ulls
ESPAI: Tancat
TEMPS: 10’

DESCRIPCIÓ:

Es fan grups de tres. Un dels participants del grup serà qui emitirà el soroll d’un l’animal, aquest si veurà. Els altres dos participants que aniran amb els ulls tapats, que no saben quin és el soroll que emitirà, hauran, de reconèixer el soroll a través de la veu del company i desprès tindran que movilitzar-se cap aquest.

OBJECTIUS:
-Millorar la percepció de l’entorn i perdre la por a xocar amb un altre.

VARIANTS:

No hi ha.

VALORACIÓ:

Ens va servir per aprendre a conèixer una mica més als companys i les seves veus.




3.CENTPEUS

EDAT:8+
MATERIAL: Cons per delimitar el camp
ESPAI:Interior
TEMPS:20min

DESCRIPCIÓ:
En aquesta activitats el grup es dividirà en subgrups de 4. Es col·locaran tots en la mateixa paret on cada grup formarà una filera orientada a la paret del frot. Els tres de davant tindran els ulls tapats, l’últim serà l’únic que podrà veure i serà el guia.. El guia no podrà parlar ni fer sorolls, així que per donar les indicacions les farà amb cops a l’esquena, que imitaran tots els companys(menys el primer).El guia farà el recorregut que vulgui, no fa falta arribar a la paret del front. Desprès d’uns 4 minuts aproximadament es farà un canvi. El guia es taparà els ulls i un altre de la fila farà de guia. Es tornarà a començar des de la paret inicial.

OBJECTIUS:portat el grup sense xocar amb ningú ni amb ningún objecte.

VARIANTS: No hi ha.

VALORACIÓ:Es una bona activitat per agafar confiança amb els companys, per riure una estona i a sobre tots participen a la vegada.




4.QUÍ ÉS QUÍ?

EDAT:8+
MATERIAL:Enganxines amb el nom d’un personatge(suficients per tot el grup)
ESPAI:interior/exterior
TEMPS:15min aprox. 2 rondes

DESCRIPCIÓ:
Aquesta activitat consisteix en que cada participant tindrà una enganxina a l’esquena amb un personatge o ofici, i per endevinar-ho haurà de fer preguntes als seus companys els quals només poden respondre amb si o no. Si ho endevines et passaràs a un costat fins que acabi la ronda.

OBJECTIUS:Endevinar quin personatge ets en el menor temps possible.

VARIANTS:No hi ha.

VALORACIÓ:Es una activitat molt dinàmica i entretinguda ja que tothom participa a la vegada, l’únic es que si un acaba ràpid, en contes de sortir del joc, pot continuar ajudant als companys a endevinar la seva.




5.DISTORSIONADORS      

EDAT: +12
MATERIAL: No fa falta
ESPAI: Tancat
TEMPS: 10’

DESCRIPCIÓ:

Aquesta activitat consisteix en dividir el grup en subgrups de 5 o 6 persones aproximadament i cada grup haurà de mantenir una conversació, però un dels components del grup tindrà el rol d’intentar distorsionar la conversació tota l’estona o desviar-la. Tot això s’havia de fer sense que ningú sapiguès que hi havia un distorsionador ni la funció que tenia.

OBJECTIUS:
-Identificar el rol del distorsionador.

VARIANTS:

No hi ha.

VALORACIÓ:

Al principi va ser extrany perquè ningú entenia la funció de distorsionador, però quan tothom es va adonar de la finalitat de l’exercici el vam aconseguir entendre.



6.LA CONVERSA

EDAT:+16
MATERIAL:Cadires
ESPAI:Interior/exterior
TEMPS:25min

DESCRIPCIÓ:
Farem grups de 3, dos d’aquests mantindran una conversa entre ells mentre el tercer(l’observador) omple una rúbrica en la qual hi haurà diferents camps referits a la comunicació verbal, no verbal i paraverbal. Quan el monitor doni la ordre, aquest observador explicarà que ha vist en la seva comunicació (errors i encerts). Desprès l’observador canviarà i serà un altre del mateix trio. El que observava pasarà a ser el que conversa.

OBJECTIUS: Aprendre sobre els tipus de comunicació i saber quins errors comets per millorar-los.

VARIANTS:Canviar i barrejar els trios.

VALORACIÓ:
És una molt bona activitat ja que a vegades es difícil que algú o tú mateix et donis conta d’aquests errors, i millorar-los pot ajudar-te en la teva comunicació amb el teu entorn.



7.XERRADA DE COMUNICACIONS    

EDAT: +12
MATERIAL: Paper i bolígraf
ESPAI: Obert
TEMPS: 20’

DESCRIPCIÓ:

En grups de 5 o 6 un dels components tindrà un paper i boli per anar apuntant les opinions dels companys. Els companys hauràn d’arribar a un acord sobre el que el apuntador haurà d’escriure de les opinions que tenen en el tema de la comunicació i en els diferents tipus. Un cop tots els grups tinguin les seves opinions recollides, el que ha apuntat les expossarà devant del grup.

OBJECTIUS:
-Intercanviar opinions  
-Respectar opinions
-Aportació

VARIANTS:

No hi ha.

VALORACIÓ:

Es va fer una mica pesada però no ens coneixiem gaire i això va fer que intercanviesim opinions.



8.TELÈFON       

EDAT: +6
MATERIAL:
ESPAI: Tancat
TEMPS: 10’

DESCRIPCIÓ:
Per fer aquesta dinàmica s’ha de fer una rotllana i seure a terra. Un de la rotllana haurà de dir a l’orella del company del costat una paraula qualsevol i aquest al següent, i així successivament fins arribar a l’últim, que aquest haurà de dir la paraula en veu alta per comprovar si es la mateixa que el primer ha començat a dir.

OBJECTIUS:
-Practicar l’escolta i atenció.

VARIANTS:
Si amb una paraula és massa fácil, es pot fer amb una frase.

VALORACIÓ:
Aquesta dinàmica va ser molt acertada per desprès fer una que era molt semblant però més complicada.



9.IMPROVITZAR     

EDAT: +14
MATERIAL:
ESPAI: Tancat
TEMPS: 1’

DESCRIPCIÓ:
El dinamitzador s’apunta diferents temes sobre els que es pugui desenvolupar una explicació fàcilment. Tots els components del grup van sortir a parlar 1 minut sobre el tema que els hi ha tocat enfocant el tema per on vulguin.

OBJECTIUS:
-Millorar la capacitat de improvització.
-Millorar la parla davant la gent.

VARIANTS:

No hi ha.

VALORACIÓ:
Va ser com esperàvem, hi haviaa gent que s’expressava millor, altes pitjor, però tots vam fer el que demanava la dinàmica.



10.EMBARBUSAMENTS

EDAT: +12
MATERIAL: Dispositiu amb internet
ESPAI: Obert
TEMPS: 20’

DESCRIPCIÓ:
Per fer aquesta activitat necessitem l’ajuda d’un dipositiu amb accès a internet per grup (cada grup compossat per 4 o 5 persones). S’han de cercar embarbussaments i apuntar-los en un paper. Quan tothom tingui aproximadament uns 3 o 4 embarbussaments, un component del grup haurà d’anar al grup del costat i dir-li un per a que el recitin ells també.

OBJECTIUS:
-Conèixer noves habilitats com l’escolta, la pronunciació o la memòria per dir un embarbussament sense haver-lo escoltat mai.

VARIANTS:
No hi ha.

VALORACIÓ:

Va ser entretingut ja que van sortir molts embarbussaments que no coneixiem i vam passar una bona estona.



11.HISTÒRIES

EDAT:+13
MATERIAL:dos fulls per grup. Un amb la història y l’altre amb la graella.
ESPAI:
TEMPS:15min

DESCRIPCIÓ:
Per començar farem grups de 4-6 persones. El primer de cada grup tindrà un full amb una història preparada per llegir. Quan acabi ha que deixar el full a un lloc des de on no es pugui llegir per començar a contar-li la historia a un dels companys. Només es pot contar la historia d’un en un, ja que la gràcia del joc està en que la historia s’anirà difuminant.L’últim company del grup haurà d’omplir una graella on hi hauran escrites parts de diferents històries. Aquelles parts que cregui que entren dins de la seva les marcarà amb una x.

OBJECTIUS:
-Recordar i contar la historia de la manera més clara posible.(individual)
-Marcar amb una x correctament en totes les parts de la propia historia.

VARIANTS: Es pot orientar com si fos una curça.

VALORACIÓ: Aquest pot un joc una mica parat en alguns moments perquè no participa tothom a la vegada, però si que per riure és una bona dinàmica.



12.VOCALITZAR

EDAT:+7
MATERIAL:-
ESPAI:Interior/ exterior
TEMPS:10min

DESCRIPCIÓ:
Aquesta activitat consisteix en que tothom es posarà a parlar només utilitzant la vocal “A”.Es poden intentar contar històries mentre la resta intenta endevinar que es el que està dient.

OBJECTIUS: -Parlar en tot moment amb la lletra A i que se t’entengui.
-Entendre la historia que t’explica el company.
-Mantenir una conversa amb el company.

VARIANTS: Parlar només utilitzant qualsevol altre vocal o sense utilitzar una o varies consonants.

VALORACIÓ:
És una bona dinámica per esperar a algú o alguna cosa si estàs amb nens ja que es bastant ràpid ficar-se en el joc i per riure una estona curta, després es pot fer una mica pesat.




13.PASSADÍS.

EDAT: +8
MATERIAL:
ESPAI: Obert/Tancat
TEMPS: 10 minuts

DESCRIPCIÓ:
L’activitat consisteix en fer un cercle entre els participants, un cop estiguin tots preparats el dinamitzador dirà dues persones les quals s'hauran de creuar per un passadís imaginaria en el qual només hi cap una persona, per tant hauran de comunicar-se amb gestos, ja que no es pot parlar, la manera de creuar-se, val tot mentre d’ample més que una persona.

OBJECTIUS:
-Millorar la comunicació no verbal.
-Millorar la resolució de problemes.

VARIANTS:

VALORACIÓ:
És una activitat molt bona per millorar la comunicació no verbal ja que no es pot parlar en cap moment i també es treballa molt bé el treball en equip.