1.FOTOS
2.EMOCIONS
3.TEATRELITZEM
4.COMECOCOS
5.BOLI
6.CANÇONS TRANSFORMADES
7.JOC DE LES CADIRES
1.FOTOS
|
EDAT: +12
|
MATERIAL: Telèfon
|
ESPAI: Obert/ tancat
|
TEMPS: 30’
|
DESCRIPCIÓ:
La dinàmica consisteix en posar un nombre concret d’emocions per a tothom i per grups de 5 fer fotos representant aquesta emoció. Primer d’un en un, desprès de dos en dos i es podria fer alguna emoció grupal també. Per finalitzar, havíem de fer una fitxa on posar l’emoció i la foto corresponent.
|
OBJECTIUS:
-Expressió de diferents emocions
-Utilitzar recursos
|
VARIANTS:
|
VALORACIÓ:
Va ser divertit encara que crec que ho vam allargar massa per fer 10 fotografies nomès.
|
2.EMOCIONS
|
EDAT: +13
|
MATERIAL: Enganxines amb emocions escrites suficients per tot el grup.
|
ESPAI: interior/exterior
|
TEMPS: 15min
|
DESCRIPCIÓ:
En aquesta activitat cada participant tindrà que enganxar-se la enganxina que li dona el monitor al front sense veure-la. Desprès quan l’activitat comenci, cada participant tindrà que endevinar quina emoció té al front. Com? La resta de companys actuaran amb ell de la manera amb la que actuarien amb ell si realment estigués vivint aquella emoció.
|
OBJECTIUS:
-Endevinar la teva emoció
-Ajudar a la resta de companys a que endevinin la seva actuant
|
VARIANTS:---
|
VALORACIÓ:
Una bona activitat per empatitzar amb la gent ja que en alguns casos et pot resultar difícil com actuar davant una emoció a la que no estás acostumat i veure a la resta de companys pot ser d’ajuda. |
3.TEATRELITZEM
|
EDAT: +14
|
MATERIAL: -
|
ESPAI: interior/exterior
|
TEMPS: 20-30min
|
DESCRIPCIÓ:
Aquesta activitat consisteix en actuar. Sol o amb un company sortiràs de la clase o t’ajunyarás amb el monitor el qual et comentarà una situació de la vida quotidiana o emoció. Després tindràs que representar-la davant el grup i l’hauran d’endevinar. Qui l’endevini sortirà a fer la representació. Es mímica, no es podra fer servir la comunicació verbal.
|
OBJECTIUS:
-Realitzar la representació de manera que tothom l’entengui.
-Intentar endevinar la representació del company.
|
VARIANTS:
Una variant seria que en contes de que et comuniquin que tindràs que representar, tu mateix escriurás en un paper quina és la representació que vols fer. |
VALORACIÓ:
Es una bona activitat per millorar les habilitats comunicatives, i les expressions. A sobre pot ser d’ajuda per empatitzar amb diferents situacions. |
4.COMECOCOS
|
EDAT:+13
|
MATERIAL: folis per crear un comecocos (un per grup)
|
ESPAI: interior
|
TEMPS: 15min
|
DESCRIPCIÓ:
-Es separa el grup per subgrups de 3. Cada grup tindrà un full per crear un comecocos el qual conté diferents paraules referides a la comunicació i les emocions.
|
OBJECTIUS:
-Montar el comecocos.
-Utilitzar-lo
-Aprendre diferents conceptes sobre la comunicació i emocions.
|
VARIANTS:---
|
VALORACIÓ:
Aquesta activitat per adolescents i de edats més avançades no és molt interessant, i es pot arribar a fer pesat, però per nens es una bona opció ya que poden aprendre conceptes de la comunicació i emocions jugant.
|
5.BOLI
|
EDAT: +15
|
MATERIAL: un boli(cadascú el seu)
|
ESPAI: interior
|
TEMPS: 15min
|
DESCRIPCIÓ:
En aquesta activitat el grup agafarà un boli(cadascú el seu) desprès tothom s’esparcirà per la sala per parlar i explicar-li un esdeveniment al bolígraf. Desprès el grup es torna a ajuntar i comenta quina a sigut la seva experiència davant parlar amb un bolígraf.
|
OBJECTIUS:
-Mantenir una conversa amb el bolígraf.
-Fomentar la imaginació
|
VARIANTS:
Amb un altre objecte
|
VALORACIÓ:
Una activitat bastant curiosa, però en un grup petit té més força que en un grup gran, ja que pot ser la gent no s’ho prengui amb serietat.
|
6.CANÇONS TRANSFORMADES
|
EDAT:+12
|
MATERIAL:-
|
ESPAI:Interior
|
TEMPS:15-20min
|
DESCRIPCIÓ:
Es divideix la clase en grups de 4-5 persones. Aquests han de seleccionar una cançó
i hauran de canviar l’emoció que transmet la cançó, és a dir, si transmet tristor pues donar-li un ritme més ràpid i alegre. Després quan tothom tingui la seva, cada grup l’haura de cantar davant la resta.
|
OBJECTIUS:
-Sortir de la zona de confort
|
VARIANTS:---
|
VALORACIÓ:
És una bona activitat per fer unes rises, perdre la vergonya, enfortir i cohesionar el grup. Molt completa i bastant dinàmica ja que si no estàs pasant una mica de vergonya, t’estaràs rient.
|
7.JOC DE LES CADIRES
|
EDAT: +10
|
MATERIAL: Una cadira per a cada participant
|
ESPAI: Obert/ Tancat
|
TEMPS: 10 minuts
|
DESCRIPCIÓ:
L’activitat consisteix en agafar les cadires, una per participant, i fer un cercle gran amb elles, un cop fet el cercle els participants es posaran dins d’aquest i ballaran al ritme de la música que el dinamitzador posara, després el dinamitzador parara la música i els participants hauran de seure en una cadira lliure, cada ronde es treure una cadira i els participants que no trobin cadira seuran a sobre del company o compartiran cadira amb ell, així fins que els participants no pugui seure a les cadires.
|
OBJECTIUS:
-Perdre la confiança davant el grup.
-Millorar la cohesió entre els membres del grup.
|
VARIANTS:
|
VALORACIÓ:
És una activitat lùdica i molt entretinguda ideal per a grups que ja s’estan coneixent pero ja tenen una mica de confiança.
|