1.IMPROVITZAR
2.EL DEBAT
3.EL TUB MÀGIC.
4.TRANSPLANT DE COR.
5.POST-IT
6.EL POBLE I EL LLOP.
1.IMPROVITZAR
|
EDAT: +14
|
MATERIAL:
|
ESPAI: Tancat
|
TEMPS: 1’
|
DESCRIPCIÓ:
El dinamitzador s’apunta diferents temes sobre els que es pugui desenvolupar una explicació fàcilment. Tots els components del grup van sortir a parlar 1 minut sobre el tema que els hi ha tocat enfocant el tema per on vulguin.
|
OBJECTIUS:
-Millorar la capacitat de improvització.
-Millorar la parla davant la gent.
|
VARIANTS:
No hi ha.
|
VALORACIÓ:
Va ser com esperàvem, hi haviaa gent que s’expressava millor, altes pitjor, però tots vam fer el que demanava la dinàmica.
|
2.EL DEBAT
|
EDAT:16+
|
MATERIAL: Telèfons
|
ESPAI:interior
|
TEMPS:25-45min
|
DESCRIPCIÓ:
Es dividirà el grup en dos bandes, d’una banda defendran una idea i l’altre estarà totalment en contra. El monitor farà de mediador, serà qui otorga el torn de paraula. Cada equip tindrà 10 min per assaventar-se d’aquesta idea i de com defensar-la o desterrar-la. Desprès amb el control del mediador, començarà el debat.
|
OBJECTIUS:
-Convencer l’altre part de que es té la raó.
-Aprendre a portar i participar en un debat.
-Aprendre a argumentar una idea.
-Aprendre o reforçar certs valors com el respecte, la humiltat…
|
VARIANTS:-
|
VALORACIÓ:
És una bona eina per empatitzar amb certes situacions de la vida a les quals no li posem tant d'interès. O per la gent li costa canviar d’opinió li pot anar molt bé per canviar i veure altres punts de vista. L’únic inconvenient és que pot resultar difícil que tothom participi ja que hi ha gent que és més tímida o que sent que la seva opinió no li importa a ningú. |
3.EL TUB MÀGIC.
|
EDAT: +8
|
MATERIAL: Un paper
|
ESPAI: Obert/Tancat
|
TEMPS: 20 minuts.
|
DESCRIPCIÓ:
L’activitat consisteix en fer una rotllana al terra amb tot el grup, un cop feta donarem un paper enrotllat en forma de tub a un participant, aquest haurà de fer una ullada a cada membre de la rotllana pel tub, haurà d’escollir un sense que ho sàpiga ningú. Un cop tingui a la persona l’ha de descriure segons el veu ell, si algú es veu reflectit amb aquesta descripció s’haurà d’aixecar i així es veurà si era ell o no. Un cop endevinat qui era passem el “tub màgic” (paper en forma de tub) a un altre participant. |
OBJECTIUS:
-Veure la imatge que tenen els altres membres del grup sobre cadascú.
-Perdre els prejudicis davant un grup.
-Millorar la cohesió de grup.
|
VARIANTS:
Primer es pot fer sobre aspectes físics i desprès sobre la personalitat i caràcter.
|
VALORACIÓ:
És una dinàmica molt bona per crear un bon clima dins d’un grup ja que podem veure com veu un membre del grup als altres i així poder trencar aquests prejudicis o perfeccionar la imatge de cadascú. Intersant per a grups que ja es coneixen ja que així es poden dir més coses.
|
4.TRANSPLANT DE COR.
|
EDAT: +16
|
MATERIAL:
|
ESPAI: Obert/ Tancat
|
TEMPS: 20 minuts
|
DESCRIPCIÓ:
L’activitat consisteix en reoldre el següent conflicte:
Hi han 5 pacients que necessiten un transplant de cor :
-Científic solter.
-Nena Celìaca.
-Mare de 2 fills.
-Doctora que estudia la cura del SIDA i la porta avançada.
-Doctora que realitza transplants.
Només hi ha un cor, i per grups de 5 han de fer un rol playing per defensar la seva posició.
|
OBJECTIUS:
-Empatitzar amb els altres.
-Aprendre a defensar-se.
|
VARIANTS:
|
VALORACIÓ:
És una dinàmica difícil de realitzar depenent del grup que li vulguis fer ja que si hi ha gent molt empàtica o ètica no podrà defensar una opcció que no cregui correcte.
|
5.POST-IT
|
EDAT: +16
|
MATERIAL: Post-its i pissarra
|
ESPAI: Tancat
|
TEMPS: 1 h
|
DESCRIPCIÓ:
Per fer aquesta dinàmica haurem de dividir en 4 espais la pissarra. Un cop fet això, el dinamitzador haurà de fer una pregunta en relació amb el grup “¿Què és allò que us agrada de la classe?” i totes les respostes d’aquesta pregunta es possaran en el mateix espai, “¿Allò que no agrada de la classe i canviarieu?” es possaràn les respostes en un mateix espai totes juntes.
Tothom que vulgui haurà de apuntar una paraula o més amb la seva opinió sobre la pregunta que s’ha formulat. Al final de la sessió un company sortirà a fer el feedback i podrà comentar i fer preguntes sobre allò que hi hagi escrit als post-it.
|
OBJECTIUS:
-Dir com a grup les coses bones i les dolentes per poder millorar la convivència i resoldre possibles conflictes.
|
VARIANTS:
No hi ha.
|
6.EL POBLE I EL LLOP.
|
EDAT: +8
|
MATERIAL: Papers amb personatjes, 1 per a cada participant.
|
ESPAI: Obert/ Tancat
|
TEMPS: 30 minuts
|
DESCRIPCIÓ:
L’activitat consisteix en posar al grup en cercle al terra, i repartir una serie de papers amb una serie de personatges:el llop (ha de matar a tot el poble), el caçador (un cop el matin pot matar a algun participant), la bruixa (pot reanimar a un jugador un cop mort), cuipdo (s’enamora d’un altre jugador si maten a la seva parella es mor i viceversa) i el poble.
Quan el dinamitzador diu el poble va a dormir, un cop el poble dorm els llops es despreten i escullen a la seva víctima, després es desperta la bruixa i diu si vol reanimar al mort o no, i després es desperta tot el poble i el dinamitzador indica a qui han matat els llops, un cop aixó el poble vota per tal de matar als llops, la persona més votada quedarà morta i revelara el seu paper, el joc acaba o quan moren tots els llops o quan mor tot el poble.
|
OBJECTIUS:
-Millorar el treball en equip.
|
VARIANTS:
-S’hi poden afegir més personatges com el bruix que pot saber el paper dels altres
|
VALORACIÓ:
és una molt bona dinàmica ja que el grup es diverteix molt i es pot jugar en qualsevol moment ja que no es necessita gaire cosa.
|
DIBUIX:
|
VALORACIÓ:
Aquesta dinàmica va desenvolupar conflicte al feedback com era d’esperar, però està bé perque si no s’haguès fet, no sabriem de l’existència d’aquests conflictes.
|