1. PICANITZACIÓ
2.HISTÒRIC
3. AUTOAVALUACIÓ
1. PICANITZACIÓ
|
EDAT:8+
|
MATERIAL:piques suficients per la meitat del grup
|
ESPAI: Interior/exterior
|
TEMPS:10-15min
|
DESCRIPCIÓ:
Aquesta activitat és bastant sencilla. Els participants es posaran per parelles. Cada parella agafarà una pica. Cadascun dels participants es posarà a un costat de la pica. El que faran es primer baixar tots dos a la vegada agafant la pica. Desprès, els dos en contes d’agafar la pica se la posaran sobre els dits de la mà. Finalment, tots dos realitzaran el mateix exercici però amb un dit i sense agafar la pica.
|
OBJECTIUS:-Que la pica no caigui.
-Sincronitzar-se amb el company per baixar a la vegada.
|
VARIANTS: En contes de fer-ho per parelles es realitzarà la mateixa progressió per grups de 4.
|
VALORACIÓ:No es una activitat molt entretinguda degut a que es bastant senzilla, però pot ajudar als monitors a veure els diferents rols que hi ha a la clase(líder, vulnerables, els pasotes, etc)
|
2.HISTÒRIC
|
EDAT: +10
|
MATERIAL: Full amb història redactada i bolígraf
|
ESPAI: Tancat
|
TEMPS: 30’
|
DESCRIPCIÓ:
Per fer aquesta activitat dividirem el grup en subgrups de 4 o 5 persones. Un del grup s’anirà a un altre aula a llegir-se una història de la qual haurà d’intentar enrrecordar-se del màxim de coses i detalls perquè li haurà d’explicar al company sense mirar el full.
Un cop memoritzada la història, haurà de pasar un dels companys del seu grup i li haurà d’explicar el que ha llegit i del que s’enrrecordi. Un cop li ha explicat al company, aquest li haurà d’explicar al següent amb la història que el primer li havia explicat. Per tenir un control de l’activitat hi haurà una rúbrica sobre la història i el company haurà d’avaluar segons estigui explicant la història.
|
OBJECTIUS:
-Memoritzar el màxim de coses per fer entre tot el grup la història completa.
|
VARIANTS:
El joc del telèfon seria una variant.
|
VALORACIÓ:
Va funcionar força bé ja que abans de començar a fer la història vam poder practicar una mica amb el joc del telèfon.
|
3. AUTOAVALUACIÓ
|
EDAT: +16
|
MATERIAL:
|
ESPAI: obert/tancat
|
TEMPS: 10 minuts.
|
DESCRIPCIÓ:
L’activitat consisteix en agafar un grup de treball, en el nostre cas el grup del blog, agafar a aquest grup i demanar que avaluin el seu treball dins del blog, marcarem una línea amb la màxima puntuació (en aquest cas 10 punts) i demanarem que es col·loquin a la distància que ells creguin convenient segons la seva nota, per exemple si han treballat molt doncs a prop de la línea i si no ho han fet més lluny.
|
OBJECTIUS:
-Avaluar el treball individual de cadascú dins d’un treball col·lectiu.
|
VARIANTS:
És pot evaluar diferents coses dins del treball en equip.
|
VALORACIÓ:
És una dinàmica molt bona per adonar-se de qui treballa més o menys dins del grup, però també pot ser perjudicial pel funcionament d’aquest grup ja que es poden crear conflictes alhora de avaluar-se.
|