DINÀMIQUES DE PRESENTACIÓ/CONEIXENÇA

En aquest apartat trobareu les següents dinàmiques de presentació/coneixença:
1. PARELLES/PILOTES
2.LA TERANYINA
3.QUATRE CANTONADES  
4.EL KILLER    

1. PARELLES/PILOTES

EDAT: +6
MATERIAL: Pilota
ESPAI: interior/exterior
TEMPS: 20min

DESCRIPCIÓ:
Aquesta activitat consisteix en què es col·loca el grup en cercle. Faran parelles amb les persones de la seva dreta. Per torns de 3 min. aproximadament, un de la parella l’hi farà un resum de qui es(nom,aficions, esport que practica, etc…). Desprès(quan acabi el temps) la parella farà el mateix. Per últim cada parella ha de explicar qui és la persona amb la que estava parlant a la resta del grup.
-Per tancar la dinàmica es farà servir la pilota. Aprofitant el cercle, farem un recordatori dels noms.Qui tingui la pilota ha de passar-la a un company i dir el seu nom. Aquest ha de fer el mateix.

OBJECTIUS:-Escoltar i fer un bon resum de la persona amb la que ha parlat per la resta de companys.
-Enrecordar-se del nom de tothom.

VARIANTS: No hi ha.

VALORACIÓ: Va ser una bona activitat per donar-se a conèixer més personalment ya que si parles a un grup no et faran tantes preguntes comparat amb si parles amb una única persona. I el lloc de la pilota es una manera diferent de aprendre els noms dels companys de la clase.





2.LA TERANYINA     

EDAT: +6
MATERIAL: Goma elàstica llarga
ESPAI: Obert o tancat
TEMPS: 15’

DESCRIPCIÓ:

El grup fa una rotllana i s’asseu a terra. Un dels components del grup s’ha de posar al mig amb una goma elàstica (teranyina).
Aquest haurà de dir el nom d’un dels components de la rotllana i apropar-se per donar-li la teranyina, i així successivament fins que tots els integrants de la rotllana estiguin aixecats i agafats de la teranyina.

OBJECTIUS:
-Conèixer els noms dels integrants del grup.

VARIANTS:

No hi ha.

VALORACIÓ:

Va ser una dinàmica molt acertada per la situació de la classe ja que ens vam haver de conèixer i ens va servir de gran ajuda per interactuar i sortir de la zona de confort.



3.QUATRE CANTONADES     

EDAT: +9
MATERIAL: Paper i boli 1 x alumne
ESPAI: Obert
TEMPS: 30 min

DESCRIPCIÓ:

L’activitat consisteix en que cada participant tindrà un paper i boli i haurà de dividir el full en 4 espais. En cada espai hauràn de posar lloc que els hi agradaria viatjar o que ja han anat i els hi ha agradat molt, l’esport o hobby que practiquen, el seu animal preferit i el menjar que més li agrada.
Un cop fet això, tots s’hauràn d’aixecar amb el seu full de cara per a que tothom ho llegeixi i comentar i descobrir aficions semblants amb la resta del grup.

OBJECTIUS:
-Conèixer el grup i les seves característiques.

VARIANTS:

Agrupar-se per aficions o coincidències.

VALORACIÓ:

Va funcionar correctament, ja que ens va servir per relacionar-nos amb facilitat i conèixer aficions que compartiem amb la resta.




4.EL KILLER         

EDAT: +12
MATERIAL: Paperets
ESPAI: Obert/Tancat
TEMPS: Una setmana

DESCRIPCIÓ:

Aquest joc consisteix en que cada alumne tindrà un paper amb el nom d’un altre company. Aquesta persona que tenen al paper l’han de matar. Com? Fàcil, has de trobar un moment on aquesta persona estigui sola per dir-li que està morta(ensenyar-li el teu paper amb el seu nom) ja que ningú (que estigui jugant) et pot veure i demanar-li el seu paper(la següent víctima). Si et veuen estaràs mort i hauràs que donar-li el teu paper a la persona que t’ha vist.


OBJECTIUS:
-Interactuar amb companys que encara no hem pogut.

VARIANTS:

No hi ha.

VALORACIÓ:
Aquesta dinàmica és boníssima per mantenir el grup unit, però també pot fer que  el grup es separi per subgrups que no interactuin entre ells. Per aquesta raó es millor fer-la quan el grup es vegi que està més unit. Va ser interessant perquè durava una setmana encara que no vam especificar bé les normes i com alguns ja havien jugat però amb altres normes van haver confussions.